Fick idag en anonym lapp...

... i vår brevlåda, med ett utdrag från kommunens hemsida där det beskrivs hur fastighetsägare skall sköta snöröjning och viket ansvar som åligger en. Den anonyma personen hade med gul överstrykningspenna markerat en del av texten som denne tydligen tyckte var extra viktigt att jag läste. I korthet stod där att jag kunde straffbeläggas om om någon skadade sig pga att jag misskött mina åtaganden som fastighetsägare. Trevligt!

Det har ju vräkt ner snö och kommungubbarna och alla andra i snösvängen hinner därför inte med att skotta jättebra överallt. Utanför mitt hus så har man skottat gatan så pass mycket att bilarna kan ta sig fram och mötas hjälpligt. Vi har en hörntomt, dvs vi har tomt som vetter mot två olika gator. I vår kommun är gatorna uppdelade i A- och B-gator. Bor man vid en A-gata skall man skotta trottoaren utanför sin tomt och se till att den inte är halkig. Bor man däremot vid en B-gata skall man inte skotta sin trottoar eftersom kommunen använder denna för att trycka upp snön på när man plogar gatan.

Gissa vad bägge "mina" gator är av för typ? Jo, B-gator och därför skottar jag följdaktligen inte heller trottoaren utanför huset. När vi flyttade in så gjorde jag misstaget att vara jätteduktig och skottade hela trottoaren helt ren från snö. Jag slet jättelänge och var stolt över mig själv när det var klart. Sedan kom plogbilen och tryckte upp all snö från gatan...

Mitt problem nu är att mina överambitiösa grannar har skottat trottoarerna utanför sina hus medans det utanför vårt ligger djup snö. Jag vet att jag har gjort rätt men när det inte finns någon att förklara det för blir man lite frustrerad. Vad är det för sätt att lägga anonyma lappar i folks brevlådor? Hur svårt är det att ringa på och framföra sina synpunkter?

Jag har dock mina aningar om vem det är...

Kommentarer
Postat av: Joel

Gå dit med basebollträ...



Enda sättet att få fram SANNINGEN!

2009-12-27 @ 21:22:21
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Hej Joel,



Kul att du är tillbaka igen.



Jag är innerst inne en fredlig person så jag hoppas på att det hela löser sig då detta par snart skall ha barn. Åtminstonne antar jag det då hon har svällt rejält och numer har antagit en ank-lik gångstil. Deras hyrestvåa blir nog för liten snart och att dra upp barnvagnen två trappor är jobbigt så förhoppningsvis flyttar de någon annanstans.



Om inte så får det väl bli plan B med någon form av tvångsåtgärd från min sida framöver...

2009-12-28 @ 00:08:35
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0