Ledigheten är slut...

... och imorgon väntar vardagen. Har hunnit med en hel del trots att den mesta tiden har gått åt till att lata sig och ha det gott. Jag har bland annat:

* Lagt några stenar i trädgården. De ligger nu i en njurformation på cirka 2x3 meter. Det skall bli en "damm" där så småningom med en liten bro över. Det skall alltså föreställa en damm men vara fylld med grus istället för vatten och ha porlande vatten framspringande ur några stenar. Det går inte att ha en riktig damm när man har småbarn och denna ligger dessutom så nära gatan att jag förmodligen skulle få den fylld med allsköns skräp. Bor tyvärr nära ett hyreshusområde där det bor lite mindre intelligenta människor som tror att det är OK att förstöra för andra...

* Avlagt flera besök hos familjen. Fredagen spendrades hemma hos min syster som bjöd på middag som en "inflyttningsfest" då hon inte hunnit med det innan. På söndagen var vi först hos mina föräldrar på dagen där vi åt våfflor i trädgården för att sedan på kvällen äta middag hos min svärfar. Idag var vi hos svärmor och åt middag. Vi har inte lagat ett enda vanligt mål mat på hela påsken...

* Bytt till sommardäck på bägge bilarna idag. När jag i höstas lade på vinterdäcken "fuskade" jag lite och ställde in sommardäcken utan att tvätta dem. Som bekant så får man förr eller senare sota för att man fuskar och idag var det alltså dax för detta. Det innebar att jag idag har åkt på att tvätta 16 däck...

* Grillat. I lördags kom några kompisar hit och vår nya Weber fick bekänna färg. Det blev hur bra som helst och vi kunde sitta ute tills det blev mörkt (med tjocka tröjor och en stor portion vilja). Vi grillade revben som vi hade kvar sedan vi köpte en halv gris för ett tag sedan och honungsglaseringen blev riktigt bra. En fläskfile blev kronan på verket och vi åt detta till en pastasallad och en grekisk sallad. Så gott att jag inte ville sluta äta!

Har haft en riktigt "go" helg helt enkelt!

Enda smolket i bägaren är min onda rygg som just nu plågar mig. Det började i torsdags morse i en liten fläck på ryggen men har blivit värre och värre under påsken. Gårdagens MC-tur, då jag frös lite, gjorde väl inte saken bättre direkt och efter dagens däckbyten har jag rejält ont. Undrar nu hur det skall bli imorgon när man skall sitta i en kontorsstol hela dagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0