Åskan slog i kväll ner...

... en liten bit från syrrans bil. En stor sten (ca 30x20x10cm) landade på biltaket, tryckte ner det, slog ett hål stort som en femkrona på det, studsade vidare till vindrutan, spräckte denna och landade slutligen på motorhuven!

Jag var nyss där och täckte över bilen med en presenning. Taket fungerar nu nämligen som en stor tratt och samlar in allt regn och leder in det i bilen. Det hann gå över en timme innan det hela upptäcktes så hela bilen är full med vatten.

Syrran och fd svågern skall nu dela på en förstörd bil. Tidigare ville bägge ha den, tror inte att det är så nu...


Kommentarer
Postat av: Helena

Men fy vad hemskt, tur att de inte var i närheten, tycker åska är läskigt!!



Jaaaa, visst är det roligt med bandy, jag bor ju mitt i bandyland så jag kan väl inte tycka annat, bandyintresset trycks i med modersmjölken typ :)

2008-10-27 @ 21:48:57
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0