I morgon går syrrans flyttlass...

... från det stora lyxiga huset till den lilla trean. Jag kommer att få kånka kartonger och möbler tills jag storknar. Farsan kan inte lyfta tungt pga dåliga knän och armar, syrran är för klen och morsan har artros. Återstår undertecknad alltså...

Min numer före detta svåger gjorde det lätt för sig. Han plockade med sig de saker han ville ha och lämnade syrran att ta hand om allt annat i ett helt hus. Det är inte lite prylar som skall plockas ner och tas om hand om när man skall tömma ett boende på över 200m2 där två vuxna och ett barn har bott. Syrran har tex. lagt en hel dag (idag) på att sortera upp sonens leksaker och kläder. Ex-svågern, som borde ha ett visst eget intresse i detta, har hållt sig borta.

Vi är ju som bekant kompisar och arbetskamrater men vårt "förhållande" har fått sig en törn på sistone när jag sett och hört hur han behandlar syrran. Ibland är han tydligen ett riktigt elak och orättvis men då är ingen annan med och hör vad han säger. Hon är dock för snäll för att säga emot och tar emot en massa skit för "husfridens" skull. Utåt sett så verkar separationen dock gå riktigt bra för honom men han mår skit inombords och tar ut det på henne när ingen ser. Förstår nu mer och mer varför hon tog detta steg. Han har tydligen varit så här i många år men ingen utomstående har sett eller förstått... 


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jpbbigt för din syrra!! Jag förstår att hon valde att skiljas. Bra att du finns där för henne.

2008-11-07 @ 21:14:29
URL: http://junitjejen.se
Postat av: carin

Även om en separation är skit jobbig så mår snart bättre. Du kan ju komma hit å hjälpa oss med vårt flyttlass när du e klar ;)

Igår flyttade vi (mest sambon faktiskt) ca 60 lådor.

Idag ska jag å sonen dit å måla hans rum, skönt att få det gjort innan man flyttat dit allt.

Ha det gott.

2008-11-08 @ 08:53:30
URL: http://cojjoj.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Jag är liten men jävligt enveten. Jag kan bära :)

2008-11-08 @ 10:58:35
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, det där lät inte särskilt "meriterande" , hihi... Jag VET!! Jag är med och pysslar överallt, jag ska skärpa mig och vila lite mer! Hopppas din lördag blir toppen!

2008-11-08 @ 18:56:36
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0