I kväll har vi tältat...

...i trädgården. Köpte igår tältet vi skall bo i på Italienresan och nu skulle det slås upp för att kolla så att det var helt. På vår tomt finns pga altaner, gångar, buskar och fruktträd bara en öppen gräsyta med yta nog att rymma tältet. Det är rätt så stort, för att inte säga gigantiskt. Det mäter hela 6x4meter. Den tillgängliga gräsplätten är utmed gatan. Jag ville inte slå upp vårt "cirkustält" till allmän beskådan men lät mig övertalas av sambon. Hon var otroligt het på att få slå upp det och ringde mig t.o.m. två ggr på jobbet om att hon ville göra det så fort jag kom hem eftersom det inte går att slå upp ensam. Sista gången skyllde hon på att dottern ville slå upp tältet och då veknade jag (fastän jag visste mycket väl vem som egentligen ville ha upp det).

Får nog förklara lite om min sambo. Två av hennes passioner i livet är att campa (helst med husvagn) och att skruva ihop saker (typ IKEA-möbler). Att slå upp detta jätteplockepinn till tält faller alltså henne rejält i smaken och det måste ha kliat i fingrarna att ha denna jättelåda stående. Det är bara att backa undan och låta henne hållas. Hon tycker att hopskruvningen av sakerna är roligare än att använda dem. Tror inte jag har skruvat ihop en enda IKEA-pryl trots att vårt hem är fyllt av dem...

Åter till tältet. Allt fanns med och allt var helt. Jisses sicket stort tält! Men det kan vara bra med tanke på att vi skall bo hela tre veckor i det. Gott att slippa krypa in också, 210 cm i takhöjd ger bra rymdkänsla. Det här blir nog bra.

Om fyra veckor åker vi...

      image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0