Releasepartyt igår...

...var hellyckat. David och hand band spelade några låtar från nya skivan, en från den gamla och en cover på LeMarc. Det var inte så många där, 40-50 personer ungefär, men de var desstu mer entusiastiska. Fattas bara annat när det handlade mestadels om vänner, släkt och bekanta. Två av de jag pratade med visade sig vara hans farbror repektive svärfar...

Efter spelningen sålde han sin skiva till sina "fans". Som en kulturgärning köpte jag fem skivor. Skall ha en på kontoret, en i bilen, en gav jag till svärmor för att hon var barnvakt igår, en skall jag ge till syrran och en till mina föräldrar. Man får göra vad man kan för att någon som är duktig på det han gör skall kunna fortsätta.
 
Har idag lyssnat ordentligt på skivan. Det var bara sex låtar på den så man får helt enkelt höra om den en gång till. Den är riktigt bra faktiskt. En sak slog mig idag som jag inte tänkte på igår. En av låtarna handlar om att han saknar någon som har lämnat honom. Igår på spelningen när jag hörde den för första gången trodde jag, per automatik, att den handlade om en tjej. Nu när jag som sagt hört den igen flera gånger inser jag att han aldríg nämner "henne" eller något namn i låten. Han använder istället ord så som "dig" eller "du". Han sjunger tex att han "kommer ihåg vilka kläder du hade sista gången jag såg dig". Tror nu att låten handlar om hans pappa som dog strax efter att han gjorde den förra skivan. Det är många år sedan nu men han var inte så gammal då och jag tror det satte sina spår. Hans pappa var förresten en fantastiskt person. Jag var med på hans begravning. Jag är ganska lättrörd även om jag inte visar det utåt och insikten om vad låten handlar om gjorde att det trillade faktiskt en tår i bilen på vägen hem idag när jag lyssnade på låten. Att jag körde själv fattar ni...

Skall faktiskt träffa David igen imorgon i ett annat sammanhang. Får se om jag vågar fråga om låten. Om jag har rätt så är det ju ganska känsligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0