Vi har drabbats av ohyra...

...då vi vareviga kväll tvingas att lyssna på ett gäng med skinnskallar och deras tjejer i 15-16års åldern. Av någon anledning tycker detta gäng att lekpaken utanför vårt hus är den bästa platsen på jorden. Det måste de tycka eftersom de som sagt hänger där varje dag från eftermiddag fram till 23-tiden på vardagar och hela helgerna. De skränar, jagar varann, åker moped (i sandlådor och på gräsmattor), kastar ölburkar och fimpar omkring sig. Vi kan inte längre släppa ut våra barn att leka i sandlådan utan att först ha plockat fimpar och allehanda skräp. Ohyra är vad de är. Frågan är bara hur man skall bli av med dem? Ringde parkförvaltningen och bad dem komma förbi och städa men de svarar bara (med all rätt, förvisso) att det kan vi ju inte göra varenda dag. Ringde kommunens fältassistenter men de ville inte svara i telefon. Pratade in på deras telefonsvarare att de skulle höra av sig. Det har de inte gjort. Polisen kan man väl inte ringa. Det är förvisso förbjudet att skräpa ner men det är inget som polisen bryr sig om. Grejen är bara att det garanterat kommer att bli mer. Ser att nämligen att gänget växer. Fler och fler ansluter för varje vecka som går. Än så länge så stör de mest men ett gäng med ungdomar som "hänger" utan att ha något bättre för sig brukar betyda skadegörelse, fylla, slagsmål etc vad det lider. Även om jag inte själv vet något om hur skinnskallar roar sig mer än det man får till sig via media så vet jag åtminnstonne vad det innebär att vara ung. För tjugo år sedan var jag så gammal som de är nu och jag var verkligen inte guds bästa barn. Så jag vet.

Jag avskyr naturligtvis det som de säger sig stå för men väljer att inte blanda in deras grupptillhörighet i det problem de utgör för mig. De är ett helt enkelt ett störande element som man vill bli av med. Vad skall man göra? Jag är inte rädd för dem (de tror dock att de ser tuffa ut med sina rakade skallar, hängslen och kängor) och skulle kunna säga till dem själv men vill inte riskera att bli den där arga gubben som man sen skall "terra" i tid och otid (jag har som sagt varit ung själv...). Risken finns nämligen att jag inte kan behärska mig om/när jag prratar med dem. när jag är förbannad är det lätt hänt att det slinker ur mig både det ena och det andra...

Jag skulle ju kunna låta ett invandrargäng få reda på att de hänger här men då har jag antagligen ett gängkrig utanför vardagsrumsfönstret istället...

Hjälp!
image3

Kommentarer
Postat av: Addesmamma

Ja vad gör man?
Det är inte lätt att vara ung idag, förhoppningsvis växer dessa abrn ändå upp till bra och vettiga vuxna, vad behöver de då?
Jo vuxna som ser dem. Tycker du ska pressa fältarna, att bli arga gubben gör nog inte det hela bättre tyvärr. Men fältarnas jobb är att finnas där för vilsna barn.

2008-05-01 @ 19:41:58
URL: http://www.upptillsju.nu
Postat av: Sanningen

Hej Addesmamma,

Tack för ditt svar!

Egentligen skiter jag i dem som individer. Det kan säkert "bli folk" av dem vad det lider men det som de utstrålar med sina attribut gör dem till ett skrämmande inslag för mina och grannarnas barn. Hur folk klär sig är väl egentligen var och ens sak men när det går ut över andra så tycker jag inte det. Det allvarligaste är dock inte deras attribut utan det faktum att de skräpar ner och stör.


Arga gubben är som sagt det sista jag vill bli, det kommer man ju själv ihåg hur kul det var att retas med dem. Men det är just det som är så frustrerande, jag har ett problem som jag inte vet hur jag skall tackla. Samtidigt verkar Fältassistenterna skita i mig när jag vill rådfråga (verkar heller inte vara ensam om detta, har hört fler som aldrig blir uppringda när de ringer).

Har pratat med folk i min omgivning men ingen verkar kunna ge en råd. Hade det inte handlat om just skinnskallar så hade folk nog haft många råd att ge men nu verkar man inte våga trots att det bara är snorungar det handlar om. De verkar mest tacksamma över att det inte är hemma hos dem själva.

Jag får väl ta och ringa fältarna igen...

2008-05-01 @ 20:07:42
URL: http://sanningen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0