Nu jobbar man övertid igen...

... (och provar att blogga från jobbet) men imorgon är jag ledig för att packa inför jaktresan. Egentligen så skulle vi ju ha åkt upp till Norrland redan i morgon men avresan blev uppskjuten till på söndag. Ville inte nämna något om detta på jobbet eftersom de då skulle kräva att jag jobbade även fredag. Jag har hittils bara avslöjat mitt tilltag för svågern, alla andra på jobbet tror att jag åker i morgon...

Tro dock inte att jag kan lata mig i morgon (förrutom en mindre sovmorgon då). Morgondagen är full av aktivitet då det skall packas inför resan samt inhandlas en massa saker:
 
Den lokala konsumaffären på närmsta tätort är inte direkt kända för sina låga priser så det blir till att storhandla mat och engångsarticklar här i södern innan vi åker upp.

Bolaget skall också besökas då vi har tre i jaktlaget som nyligen har fyllt 50 eller 60 år (vilket vi missade). En flaska singelmaltwhiskey var blir vår lösning på problemet att vi inte grattulerade på den rätta dagen. Öl och sprit till vår sill & nubbefest skall vi också ha. Gubbarna skall nämligen få känna på en smak av västkusten så jag har skaffat fram en gourmetsill från Varbergs fiskeexport.

Måste även införskaffa ett nytt täcke att ha med upp då det var snålt med dem förra året.

Känner på mig att det här kan bli en dyr resa...


Kommentarer
Postat av: Fiski

svar: jaa, så kanske det är. Tack!





vi får helt enkelt hoppas att resan blir lika trevlig som den blir dyr då!

2008-09-12 @ 06:19:13
URL: http://humanerror.blogg.se/
Postat av: carin

Hoppas du haft en skön sovmorgon :)

Gott med en xtra dag att fixa å dona inför resan,

å du glömm inte myggmedlet...

Lycka till med jagandet, hoppas du får lite kött med dej hem.

2008-09-12 @ 08:24:26
URL: http://cojjoj.blogg.se/
Postat av: carin

Hoppsan, det smög sej in ett xtra m där ser jag :)

2008-09-12 @ 08:26:16
URL: http://cojjoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0