I princip samtliga arbetskompisar...

... drar till Trysil imorgon, bara jag och tre till valde att avstå. Tråkigt? Jo, lite kanske, men jag orkar inte med det nu när jag inte sover riktigt på nätterna. Vis av erfarenhet sedan tidigare år (vi brukar åka varje år med jobbet) vet jag att det är fyra ganska hårda dagar, plus tre ännu hårdare kvällar, som väntar resedeltagarna. Skidåkningen är jag faktiskt inte så intresserad av och har aldrig varit. Det har mest varit ett "måste" för att fördriva dagarna i väntan på att After Ski skall börja. Senast jag var med så åkte jag inget alls utan siktade helt in mig på kvällsaktiviteterna. Åkte då precis som de gör nu tidigt på torsdag morgon och kom hem sent på söndag kväll. När man kommer hem är man helt slut och skall dagen efter upp tidigt för att åka till jobbet. Innan man kommer i säng skall man ta vara på de prylar och kläder man har haft med sig samtidigt som en småsur sambo vill prata av sig om helgens händelser, dvs allt jobbigt som barnen har ställt till med och som hon tvingats hantera ensam...

Att festa loss tar rätt så hårt på en när man man inte får ta igen sig genom att sova efteråt. Har märkt att jag faktiskt har ännu svårare att somna om jag har druckit någon form av alkohol på kvällen. Det borde vara tvärtom för så var det förr men tydligen inte nu längre. På lördag skall vi på kompisens 40-års kalas och jag har faktiskt erbjudit mig att köra både dit och hem. Vissa höjda ögonbryn har jag skymtat när jag meddelat detta då jag inte har kört till/från en fest på många år men jag har inte sagt till någon vad anledningen till mitt beslut är. Tror inte jag skall göra det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0