Blev fotad...

 på vägen hem idag. Första böterna någonsin att vänta alltså, trots snart 22 års konstant fortkörning. Det som känns värst är att jag tittade rakt mot kameran eftersom jag var övertygad om att jag hade bromsat ner till 90. Tydligen inte...

Jag bromsade ner till 90, bilen framför gjorde det inte. Det konstiga är att den bilen blev inte fotad medans jag blev det. Kollade på mätaren direkt efter fotot och jag körde inte för fort (då...). Kameravarnaren jag har i bilen (som går på GPS) visade då på 82 km/h. Det är möjligt att mätningen skedde en bit före fotot togs. I så fall var jag kanske fortfarande strax över 90 och det betyder 1500:- i böter... :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0