Har provat på Curling idag...

... och det är bra mycket svårare än det ser ut. Som jag hittills har sett på det så har det verkat vara mer av ett sällskapsspel än en sport. Det tycker jag inte längre.

Vi var ett ett stort gäng från jobbet som vid fyratiden stack iväg till den lokala curlinghallen där vi först fick en introduktion till spelet och sedan var det dax att spela själva. Det är helt otroligt svårt att hålla balansen med all tyngd på den ena foten (den man glider på) medans man samtidigt skall sikta och skruva stenen. Till råga på allt skall man också ha lagom med fart. Det underlättar helt klart om man är smidig och har bra balans, vilket alltså inte stämmer in på mig. Jag är lika vig som ett kylskåp men det var kul att ha provat och man får också en större förståelse för spelet nu när man ser det på TV i OS. 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Då sitter du uppe i natt och ser damerna ta guldet då!

ha en fin helg /Lisbeth

2010-02-26 @ 13:47:29
URL: http://bettansbravader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0