Idag har jag klippt gräset...

... vilket ju kanske inte är något speciellt att skriva om men det var inte vilken gräsklippning som helst inte. Det är nu tre veckor sedan jag klippte sist och den gången var det riktigt många veckors gräs som klipptes. Jag krattade aldrig upp gräset då jag tänkte att jag skulle låta det torka ett par dagar och klippa en gång till så att det finfördelades och försvann. Det gjorde jag alltså inte och nu tre veckor senare så såg gräsmattan riktigt otrevlig ut.

Fick åka till farsan för att hämta hans klippare med uppsamlare och sedan klippa mig fram en lite bit i taget och köra tre fyra gånger drag med klipparen på varje liten plätt för att den skulle ta upp allt gräs. Uppsamlaren fylldes på nolltid så jag fick springa och tömma hela tiden. Det tog mig hela två timmar att klippa 200m2 gräsmatta...

Vi har en så kallad trädgårdstunna som kommunen kommer och tömmer var fjortonde dag. Det är ett riktigt stort kärl som jag bara brukar fylla en gång på året och det är när man klipper frukträden på våren. Idag fyllde jag den med gräs, fick t.o.m. hoppa i tunnan för att få plats med allt.

Efter detta pass så fick jag hjälp av farsan med att få fram en jättestege och klättrade upp för att inspektera takkupan som det har lossnat en bit puts ur när det blåste storm förra året. Det såg inget vidare ut faktiskt och jag fyllde alla sprickor så gott det gick med latexfog så att inte vatten skall tränga in. Det gick åt en hel tub! Skulle ha målat också men det började ösregna så jag får ha hjälp en gång till med att få upp stegen någon vardagskväll senare i veckan.

Tanken är att vi skall klä in hela takkupan med plåt samtidigt som vi byter ut fönstren i den. Egentligen borde vi ju göra detta istället för att laga men jag hinner inte med detta just nu och har inte råd att anlita någon för att göra det heller (husvagnsköpet åt upp en stor del av våra besparingar). Så därför får det bli så att jag försöker fixa till det hela så att det håller ett tag tills det blir "bättre tider", när det nu blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0