Har satt mig i en knipa...

... som jag får försöka lösa i morgon. Vi skall åka upp till Norrrland och jaga älg på lördag om en och en halv vecka. Åtmistonne har jag trott det så jag har sökt semester därefter. Nu visar det sig dock att vi skall åka redan på fredag morgon vilket vi alltid har gjort. Fattar inte hur jag kunde missa detta? Nu är det väl inte hela världen tänker ni, det är ju bara att ta ledigt en dag till...? Nej, så enkelt är det inte. Jag är inbokad på en kurs torsdag/fredag som är grundläggande för fler kurser som skall hållas senare i höst och jag är egentligen inte kvalificerad att gå detta så jag behöver verkligen uppstartsdelen...

Grejen med att åka på fredag morgon är att vi kan vara med på helgjakten lördag/söndag då hela jaktlaget är samlat, på veckodagarna har gubbarna annat för sig (så som att jobba...). Så mina jaktkamrater, som naturligtvis tagit ledigt fredagen, vill inte vänta ett dygn med att åka. Alternativet är då att ta sig upp med tåg men då måste de åka ända till Boden och hämta upp mig vilket är ganska långt.

Skall kolla om det möjligtvis finns någon annan tid för kursen men jag tror inte att det gör det...

Kommentarer
Postat av: Carin

Hoppas det löser sig.

2009-10-07 @ 19:40:03
URL: http://cojjoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0