Svininfluensan gör mig nervös...

... och det kryper i liksom i kroppen, trots vaccinering, när det pratas om det. Idag var jag på tjänsteresa till en av våra fabriker och min kontakt där fick mitt på dagen ett samtal från sin fru. Hon meddelade att deras dotter hade fått svininfluensan vilket han berättade för mig. Det började omedelbart "kännas" konstigt att fortsätta jobba brevid honom...

Har hans dotter det så är ju sannolikheten för att han också är smittad ganska stor. Höll mig under resten av dagen på lite avstånd när det gick. Så här nära influensan har jag inte varit tidigare, det här var det första person som jag själv känner till som har drabbats.

Dottern fick sin spruta i skolan idag. Hon ville inte alls samarbeta så sambon fick hålla fast henne medans skolsköterskan gav henne sprutan. Efteråt så medgav hon dock att det knappt kändes alls... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0