Mår inget vidare...

... och trodde igår att det var sviter efter helgens aktiviteter men inatt har jag varit både snorig och lite febrig så det är nog en förkylning på G (eller svinis...).

Efter överläggningar med mig själv tryckte jag dock i mig några Panodil och for till jobbet i morse. Jag har massor av saker som måste vara klart denna veckan så jag hade nästan inget val. Tog en ny Panodil var fjärde timme under hela dagen och lyckades väl trots allt ganska väl med att överleva dagen. Frös och svettades om vart annat och tog på och av min tröja hela dagen allteftersom tempen steg eller sjönk pga tabletterna. Ingen sade nått men när jag såg mig själv i spegeln på toletten så såg jag ganska sliten ut.

Jag vet naturligtvis att man inte skall åka till jobbet när man känner sig sjuk eftersom man riskerar att smitta andra men det skulle ha fått ganska stora följder om jag inte hade gjort det. Jag vidtog några försiktighetsåtgärder och undvek att stå nära folk, gick inte på möten och tvättade dessutom händerna ganska ofta så jag hoppas att det gick bra.

Trots mitt tillstånd fick jag faktiskt gjort undan det mest akuta och fick förberett veckans kommande "höjdpunkter" ifall man måste vara hemma imorgon. Jag kanske kör på en dag till på Panodil innan jag ger upp, imorgon är det dessutom inte jag som kör så då går det ju lite lättare. Hur jag mår till morgonen får avgöra hur det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0