Var i Ullared igår...

... och shoppade loss. Sambon, dottern och jag for dit för att handla kläder. Sonen lämnades till sin moster som fick vara barnvakt.

Nu var det två år sedan jag var där sist men allt var sig likt... Vi kom dock inte dit förrän vid halv tolv så den västa stressen hade lagt sig. Jag försåg mig med en egen vagn och gick för mig själv hela tiden. Om jag får göra det så tycker jag faktisk inte att Gekås är så farligt som de flesta män vill göra gällande (tror t.o.m. ett en del av de som uttalar sig inte ens har varit där), tvärt om springer timmarna lätt iväg när man kan botanisera mellan olika fynd på CD avdelningen och bland verktyg. Att ingen annan affär som jag känner till tillhandahåller så mycket herrkläder som Gekås hjälper också till. Tack vare det stora utbudet (och priserna) kan man lätt sålla fram några guldkorn och köpa allt det som man vill ha utan att behöva tänka på att man ruinerar sig. 
 
Då vi fortfarande lider lite ekonomiskt av vardagsrumsrenoveringen samtidigt som vi måste "få ihop" pengarna till Italiensemestern höll jag medvetet igen på verktygsavdelningen och handlade inte så jättemycket kläder. När jag sedan mötte upp med sambo och dotter för att betala och såg att de bara hade en halvfull vagn tänkte jag hoppfullt att det kanske inte skulle bli så mycket pengar ändå. En kvart senare när våra varor passerat kassan var jag 4250 kronor fattigare... Man får trösta sig med att vi sparat en hel del pengar ändå. Bara de tre par jeans jag köpte sparade förmodligen ihop till bensinpengarna och barnen behövde ändå fylla på med en del basplagg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0