Ni vet när man inte kan somna...

... fast man måste eftersom man snart skall upp igen? Inte? Jag vet däremot. I natt somnade jag klockan 03:00. Två timmar och en kvart senare ringde väckarklockan...

Jag kom inte i säng förrän sent, runt midnatt, mest beroende på att jag inte kände mig så värst trött under kvällen. När jag väl lade mig låg det två högljudda snarkare i sängen. Sonen och sambon är halvsjuka med halsont och är snoriga. Sonen ville tydligen inte sova i sin egen säng utan föredrog vår. Vid tvåtiden bar jag in sonen i hans egen säng så att jag bara hade en snarkare att lyssna på men jag somnade inte för det.

När man ligger så där vill man inget hellre än att somna men i och med att klockan tickar på så stressar man upp sig för att det blir mindre och mindre tid kvar att sova på och då somnar man definitivt inte. Till slut vid halv tre gick jag upp och läste en biltidning i en halvtimma innan jag lade mig igen och lyckades då faktiskt somna.

Har varit som en zombie idag och det var tur att det inte var min tur att köra till jobbet. I morgon måste jag vara hemma med sonen som har haft feber ikväll, förhoppningsvis får jag lite sovmorgon då som kompensation för föregående natt.

Vart var min gamla kompis John Blund i natt när man behövde honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0