Jag har stora blåsor i mina tjänstemannahänder...

... efter dagens trädgårdsarbete. Farsan var här och vi klippte lite i tujahäcken, tog bort gamla buskar, klippte ner rosor och ansade fruktträd. Vi höll förvisso på i flera timmar men jag räknade inte med blåsor då jag faktiskt hade handskar på mig nästan hela tiden. Mina händer är väl för vana med tangentbord för att palla en dag med sekatören...

Utöver blåsorna så kommer jag också att känna av klättrandet i päronträdet i morgon i form av träningsvärk. Ryggen säger redan ifrån.

Även om man åker på lite skador så är det ändå ganska kul att göra detta en gång om året. Efteråt så känner man också att man har gjort lite nytta då det blir ganska fint i trädgården.

Nej, nu är det sängen som gäller så att man är fräsch i morgon. Bara två dagar kvar på min kurs nu...


Kommentarer
Postat av: Mia

...det var värst. Här var det snöstorm igår, och innan var den gamla snön kvar. I morse -8,8 grader.

Trädgårdsarbetet känns just nu ganska långt borta...

Vilkaen skillnad det är på där och här*

2009-03-24 @ 11:11:40
URL: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0