MC-åkning och svampletning...

... på listan i föregående inlägg är avklarat. Åkte rätt så många mil idag och det mesta på på grusvägar så det kommer antagligen att kännas i benen och rumpan imorgon. Jag var bra trött i rumpan efteråt...

Någon svamp blev det inte heller. frågan är dessutom om det blir någon alls i år då jag till min förfäran upptäckte att skogen hade blivit avverkad på "mitt" ställe. Jag gick omkring och spanade en stund på hygget men såg inte något som ens liknade en svamp.

En fin dag har jag haft i alla fall. Vid middagstid tog jag en paus i åkandet vid en korvkiosk och gourmet som man är drog jag i mig en 150 grammare med mos. Det var dyrt, inte gott samt att det tog en hiskelig tid att få fram den! Varning alla, om ni på era "irrfärder" i landet någon gång skulle råka befinna er i Vargön (utanför Vänersborg) och är hungriga, köp inte hamburgare på deras gatukök!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Då kan jag känna mig trygg, jag tycker inte om hamburgare;)

Lät härligt att åka motorcykel!

Det är något jag velat göra sedan jag var sexton, tänkte ta lätt mc-kort då, hade sparat pengar, men jag träffade min make då och han såg en fara i att jag skulle åka motorcykel så det vart inget.

Sedan har jag funderar på att ta ett kort nu som vuxen men inte kommit till skott, kostar ju en del och båten tickar ju en massa pengar.

Men drömma kan jag ju alltid göra;)

2009-07-29 @ 07:02:20
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Det är riktigt kul! Jag tog kortet för fem år sedan och det kostade faktiskt inte så mycket. Jag gick nämligen med i FMCK (Frivilliga Motorcykelkårernas Riksförbund) som just då hade en nybörjarkurs med målet att man skulle ta MC-kort och sedan fortsätta som MC-ordonans. Av någon anledning blev det ingen fortsättning då de redan hade fyllt kvoten av ordonanser. Man kan ju undra varför de ordnade grundkursen överhuvudtaget då? Men lika glad för det är jag som "gröntjänsten". Vi betalade för böckerna & proven men fick gratis utbildning på deras motorcyklar. Förrutom att det var billigt så var det ganska lärorikt och kul då vi var en grupp som gjorde allt tillsammans. Kolla upp om det finns något sådant hos er.

2009-07-29 @ 12:22:28
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0