Har kroppsarbetat idag...

... då det skulle regna. Jag gick ut i trädgården på förmiddagen för att få gjort en del innan regnet skulle komma upp över landet (såg på nyheterna i sängen innan jag gick upp). Tänkte att jag skulle hålla på till det började skvätta ovanifrån men regnet kom aldrig och jag fick gjort massor av sånt som "aldrig" blir gjort annars.

Jag rensade de få rabatter vi har, klippte ner lite buskar som hade brett ut sig och sopade upp lövmassorna som hade letat sig ner i nedfarten till garaget och in under trappen, Sedan gav jag mig på trottoaren runt huset och fick bort allt ogräs som växte där. Egentligens kommunens ansvar men de gör aldrig något åt sånt så vill man slippa ogräset får man ta bort det själv.

Därefter gav jag mig i kast med att suga upp all den sten och grus som min son hade slängt ner i dräneringen runt huset. Det finns en förberedelse för att ta hand om regnvatten på ett framtida tak över entrén till huset via ett ett litet rör som sticker upp ur masken intill husväggen. Vi gjorde detta när vi grävde om dräneringen och jag satte en upp och ner vänd plastkruka över hålet varpå jag sedan inte tänkte på det mer. Inte förrän jag en dag såg att krukan inte satt på sin plats längre. När jag tittade ner i hålet var det fullproppat med grus... Jag använde en grovdammsugare med avskiljare och kopplade på en lite smalare slang så att den skulle kunna leta sig fram nere i dräneringen. Det fungerade och jag tror faktiskt att jag fick upp allt till slut. Puhh! Jag vill inte gräva upp alllt igen...

Slutligen påbörjade jag en framdragning av ett vägguttag för motor- & kupévärmare i bilen. Klarade av kabeldragningen och byggde slutligen en stolpe med ett lite skyddande tak uppepå att sätta uttaget under. Det blir styrt av fjärrkontroll så att jag kan slå på den när jag går upp på morgonen. Då blir det förhoppningsvis lagom varmt så att man slipper skrapa rutor innan man åker till jobbet.

Nu fattas bara själva uttaget, det får jag införskaffa i morgon. Trodde jag hade allt material hemma när jag startade men tydligen inte. Får se när arbetslusten smyger sig på nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Ulla mitt i semestern

Regnet kom idag istället. I alla fall här i Göteborg. Det har regnat, regnat och regnat. Deprimerande. Vi gav oss iväg ut till IKEA och jag kan säga: Vi var inte ensamma!!! L

2009-07-23 @ 21:48:44
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0