Glömde två viktiga utgifter...

... i min sammanställning, dessa fördyrar resan något. En ny eltandborste och en ny mobiltelefon måste nämligen införskaffas.

Följde med min dotter på campingens toalett en kväll i början på resan och passade då på att ta med våra tandborstar. Medans jag torkade henne lade jag tandborstarna på en hylla och glömde dem naturligtvis där när vi gick. På morgonen uppdagades det hela och jag gick för att leta men fann dem aldrig. En vanlig tandborste är ju inget att gråta över men dotterns var en eltandborste och en ganska dyr en... Vi frågae flera gånger i receptionen om någon lämnat in en upphittad sådan men det var det ingen som gjorde. Någon stal den helt enkelt men vem vill ha en begagnad tandborste, även om det är en eltandborste och borsten går att byta?

Min mobil tålde tydligen inte saltvatten. Hade den i fickan på byxorna när jag badade... Det är företagets mobil och jag vet inte hur de reagerar än då jag fortfarande är ledig. Det blir dock första sak att ta upp när jag kommer tillbaka. Att bada med telefonen är så klantigt att jag nästan inte kan med att be om en ny telefon. Sannorlikheten är nämligen stor att jag ändå får ta och betala den själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0