Fortfarande inget mailsvar...

... på mina frågor om husvagnen. Ser nu att de inte vill att man ringer före 18 på vardagar så jag får väl ge mig till tåls till ikväll med att ringa.

Visst är det lite kul att man blir lite "sjuk/besatt" av prylar i annonser som man vill ha, åtminnstone blir jag det. Jag lusläser annonsen, synar bilderna, kollar liknande prylar avseende utförande och pris och försäker göra mig en bild av säljaren innan jag väl kontaktar dem. Vid det laget har man ganska så mycket styrt in sig på att man vill ha just den prylen och tyvärr innebär det svårigheter att pruta...

Det är lika bra att erkänna, jag är urdålig på att pruta. Jag skäms faktiskt när jag försöker. Den enda gång jag faktiskt har lyckats så skedde det via mail men slutet på historien skäms jag för ändå. Det handlade om en fartkameravarnare som fanns på Blocket och säljaren fanns i min hemstad så jag skulle kunna hämta den själv. Det stod i annonsen att den var så gott som ny och jag mailade ett bud som var några hundra under vad de begärde vilket i sin tur var ett par hundra lägre än vad en ny kostade. Fick mailsvar om de accepterade och att jag kunde hämta upp den samt när och var. Infann mig på utsatt tid och fick min varnare varpå jag nyfiket frågade varför de sålde en sådan pryl som nästan var ny. Hon som tog emot mig svarade att den hade varit deras 18-årige sons och att de nu höll på att sälja av hans prylar då han nyligen hade dött i cancer... Ridå! Jag fick fram ett beklagar och dröp snabbt därifrån. Jag hade profiterat på människor som sörjde och inte orkade med att förhandla om priser...

Någon som har några bra idéer eller råd angående prutning på husvagnar? I så fall mottages de tacksamt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0