Vi har delat upp rummet...

... i två delar eftersom det inte går att jobba i hela rummet på en gång pga av alla grejor som står i vägen. Idag har vi därför lagt isolering i halva taket och plastat det. Skruvade sedan upp två gipsskivor innan farasan åkte hem. Två gipsskivor låter inte som mycket men det var en faslig massa anpassningar som måste göras på dem, hål för 10 eldosor och två rörutsläpp bland annat.

Nu ikväll letade jag upp lite gammalt spackel jag hade stående i källaren och försökte mig på att spackla med detta. Inte helt lyckat då spacklet var lite för stelt. Burken är säkert tre år gammal och var öppnad. Jag får skaffa nytt i morgon.

i morgon kommer svärfar en sväng också. Då är vi tre som jobbar igen. Tror inte det går fortare än när vi är två men man tackar inte nej när någon ringer och erbjuder sig att jobba åt en...


Kommentarer
Postat av: Bettan

Du kämpar på flitigt med renoveringen, duktigt!

2:an kommer, sitter och filar på den, den blev lite längre, så om jag, gamla tant orkar klart idag så kommer den:)

Lycka till imorgon med svärfar!

2009-01-02 @ 23:34:06
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Helena

Roligt!! Sedan vill vi se bilder!!!



Ha en mysig helg!

2009-01-03 @ 13:19:29
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Elin Upplyser

Tack! Idag lever jag åtminstone..

2009-01-03 @ 13:49:08
URL: http://prinsipesans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0