Varselförhandlingarna är klara...

... och företaget kommer att meddela de berörda under fredag eller måndag. Det betyder att jag kommer att ha häcken full med samtal och möten med människor som är ledsna och förbannade om vart annat. Mindre trevligt...

Den första ringde faktiskt redan idag. Hon är mammaledig och blev därför inringd av sin chef till ett möte på fredag. Hon ringde då natuligtvis till mig det nästa hon gjorde då alla går och väntar på vad som skall hända med varslet som lades för ett tag sedan. Jag blev överraskad av samtalet eftersom vi gjort upp med personalavdelningen att de skulle informera oss när de tänkte prata med de berörda och jag hade inte hört något från dem. Det är meningen att företaget skall komma med beskedet till de anställda, inte vi i facket. Det är ju inte vi som säger upp folk. Jag kunde därför inte svara på hennes frågor även om jag naturligtvis blev tvungen att bekräfta det uppenbara, att hon blivit kallad in till jobbet med anledning av varslet.

I går ringde det en annan person, en tidigare kollega på en annan ort inom samma företag och grät i telefon. Här hade varslet redan slått igenom och hon hade just blivit uppsagd. Då hon vet att jag jobbar fackligt ringde hon till mig även om det finns fackliga representanter även där.

Som om man inte hade nog med sitt "vanliga jobb" där jag alltså redan jobbar över för att hinna med. Det kommer att bli några jobbiga dagar framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0