I morgon kommer soffan...

... så idag har vi snott på för att få gjort så mycket som möjligt:

* Alla golvlister och foder är på plats.

* Underskåpen är uppsatta men vi saknar fortfarande två utdragslådor (IKEA har tdligen leveransproblem på dessa...) så det blir tyvärr inte riktigt klart. Handtag kan inte heller sättas innan vi har alla lådor.

* Fönsterbrädan som vi köpte igår på Bauhaus sattes upp på konsoller jag inhandlade idag på OBS (eller vad det heter nu för tiden...). Dyrt men det är ju det enda ställe där man kan få tag på byggmateral sent på söndagar...

* När jag var på OBS fick jag även syn på en snygg övergångslist att ha mellan parketten och klinkern under kaminen så jag slog till på en sån också. Den var i borstad aluminium och gjorde sig jättebra mot klinkern. Jag skulle egentligen ha köpt en mässingsfärgad men har dragit lite på det då jag helst inte ville ha det då vi inte har något annat mässingsfärgat i vardagsrummet.

* De sista timmarna på kvällen har jag lagt på att få igång bashögtalaren. När jag ställde tillbaka den efter golvslipningen så ville den inte fungera. Efter en lång stunds felsökning visde det sig vara fel i en gjuten kontakt på en kabel som går till baksidan av högtalaren, alltså var det inte någon av mina egna kopplingar. Egentligen borde jag reklamera kabeln men tyvärr var detta en av alla de kablar jag byggt in i väggen så det var bara att ta fram lödkolven igen och börja reparera...

Nej, nu får jag skynda mig i säng. Om fem och en halv timme ringer väckarklockan. Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Slit inte ihjäl dig bara!

2009-02-16 @ 17:25:34
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0