Golvsliparen från helvetet!

Vi har haft besök av världens sämsta golvslipare. Han har:

* Slipat utan dammsugare så att hela huset är fullt med gult äckligt damm. I barnens rum på andra våningen, vilket är så långt bort man kan komma från vardagsrummet, så är alla leksaker, golv, kläder och annat täckta med ett tunt lager fint damm. Vi dammsög och torkade golv på övervåningen hela kvällen igår så att vi över huvud taget skulle kunna röra oss där. Fick byta i alla sängar innan vi kunde gå och lägga oss. Nedervåningen med kök och en hall full med ytterkläder och skor har vi inte rört än...


* Dammat ner all min nyinköpta elektronik (Plasma-TV, Stereo, Högtalare, Projektor etc). Jag lade för säkerhets skull, det sista jag gjorde på måndag kväll, en plast över dessa prylar men dammet har letat sig in ändå...


* Målat med pensel längs väggarna vilket är helt OK om man sedan drar lack över. Så har han inte gjort. Alltså har vi grova penseldrag utefter alla väggar och kanter...
 

* Inte slipat av det första lagret lack under elementen innan han lade på nästa lager med sandpappersyta som följd...


* Lämnat intorkade lackdroppar mitt i synfältet när man kommer in i huset. Det är det första man ser...


* Lämnat gruskorn och annan skit i lacken. Förmodligen samma damm som han inte sög upp när han slipade som nu singlar ner från väggar och taklister...

* Sprutat ner våra nytapetserade väggar med slipdamm. Väggar som vi just lagt 4000 kronor på i tapeter och färg. Tapeterna är dessutom lite "flossade" så de har sugit åt sig rejält...

* Kört på de vita tapeterna och den vitmålade väggen så att det är svarta märken över den höjd som golvlisten kommer att täcka...


* Lämnat olackade fläckar...


* Använt sig av två olika sorters lack så att en fjärdedel av rummet har mattare lack än resten...


* Lackade bara en gång på toalettgolvet utan att slipa efteråt så det känns som att gå på ett sandpapper. Ett par nylonstrumpor skulle gå sönder direkt...



Slipningen gjordes igår så dammandet upptäckte vi då men jag ringde aldrig dit idag då jag inte hann på hela dagen (sprang på möten och annat hela tiden). När jag kom hem sent ikväll så ser vi hur lacken blev... Jag är nu så förbannad att jag vill slå någon och då allra helst en golvläggare. Jag ringde nyss till ägaren av firman men som tur är för honom så svarade han inte.


Min sambo är så ledsen att hon nästan grinar. Det kommer inte vara lätt att somna i natt...


Kommentarer
Postat av: Bettan

Häng han i gryningen!

Eller hota med mig!

2009-02-13 @ 06:43:50
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Mia

Fy fan jag förstår hur du känner. Sprid sanningen om honom i gårdar och torp...

2009-02-13 @ 22:30:20
URL: http://miajaverling.blogg.se/
Postat av: Mia

Fy fan jag förstår hur du känner. Sprid sanningen om honom i gårdar och torp...

2009-02-13 @ 22:30:49
URL: http://miajaverling.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Åh fy helvete så rasande jag hade varit! Förstår er totalt! kokar

2009-02-14 @ 10:03:56
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0