Stegräknandet fortsätter...

... men jag får väldigt varierande resultat. Dagar som jag tycker att jag har rört på mig lite (i alla fall med mina mått mätt) så kan jag få ihop 2000 steg medans andra dagar då jag stort sett inte mer än gått från bilen och in på jobbet så har jag fått ihop 4000 steg. Undrar om det är något fel på mackapären? Den verkar i alla fall funka bra så länge jag ser på. Jag kör den ett tag till så vi får se.

Pratade om pulver med en kompis igår. Han är nämligen en storkonsument av diverse pulver så som proteiner etc. Han är också ganska påläst om hur de fungerar och han är ett levande bevis på att de fungerar om man vet vad man gör. Jag bad om råd då jag faktiskt börjar fundera på att inhandla lite preparat. Jag har insett att mitt sätt att äta inte är förenligt med god hälsa. En vanlig vardag äter jag  i bästa fall en snabb frukost strax före sex på morgonen, lunch (köpt) vid halv tolv och sedan middag hemma vid halv sju, det är det jag äter på en dag. Det är pendlandet som gör att jag har dessa konstiga mattider och jag har konstaterat att jag har gått upp i vikt stadigt sedan jag började pendlandet. Sedan var jag inte direkt smal när jag började med det heller...

Skall nu troligtvis försöka klämma in något/några mellanmål bestående av någon form av pulver samtidigt som jag drar ner på de vanliga portinerna. vi skall prata mer om det i helgen och då skall han hjälpa mig med vilka produkter jag skall välja och exakt hur de skall användas. till att börja med skulle jag få grejjor av honom då han hade förköpt sig och datumet var på väg att gå ut.

Är detta starten på något bra tro? Snart ganska precis ett år kvar till 40-års dagen. Är detta månne en mini-kris?

Kommentarer
Postat av: Bettan

Kanske en minikris;)

Jag vart ju 40 för 9månader sedan och äter nu proteiner;)

Proteiner är bra, dels blir iallfall jag mindre sugen på annat.

Lycka till med "minikrisen"

2009-08-20 @ 19:08:58
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Jag har bara busat en gång, med Daniel, och jag antar att de går direkt till HANS skräpmapp också, så han märker dem inte. Och jorå, det står vem meddelandena kommer ifrån. Därför är det bara busigt.

2009-08-20 @ 23:22:06
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Grattis! Bokhylla var rätt svar förresten. Du vann inget.

2009-08-20 @ 23:22:40
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Fiski

svar: oh, nice! :) så ser du en pinsamt lycklig, neongrön människa i platåboots så är det jag. xD

förövrigt var Depeche på Arvika något av det bästa jag sett :) dock känner jag på mig att en "riktig" arenaspelning kommer vara snäppet bättre!

2009-08-21 @ 08:48:06
URL: http://technophobia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0