I morgon har jag permission...

... från jobbet igen då det är urnsättning av min mormor då. Jag, syrran och våra föräldrar åker då iväg till mammas gamla hemstad där morfar redan ligger begravd sedan 11 år tillbaka.

Det är synd att det är så långt bort bara. Nästan två timmars bilfärd och vi har ingen annan knytning kvar åt det geografiska hållet så man har inte "vägarna förbi" direkt. Har faktiskt inte varit vid graven på 6-7 år, sedan mormor sålde sitt hus och flyttade till "vår" stad. Har lite dåligt samvete för det faktiskt. Fast jag skall inte bara skylla på avståndet. Farfars grav finns på betydligt närmare håll och jag har inte varit där heller på flera år. Man har så fullt upp med allt runt omkring sig att tiden bara flyger iväg. Det som man för sig själv planerar att ta tag i och göra "om någon månad när vädret är bättre" eller dylikt blir helt enkelt aldrig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0