Här är man ledig nästan två veckor...

..., tror ni då att någon vänlig själ eller chef har bemödat sig om att hjälpa mig med lite jobb under tiden? Nä, just det.

Börjar gårdagen med diverse fackliga möten. Kommer tillbaka till mitt kontor vid 15-tiden och möts av uppretade Polacker, Tyskar och Spanjorer som vill stoppa produktion bara för att jag inte har svarat på ett mail som jag, naturligtvis, fick på min första lediga dag och nu har legat obesvarad sedan dess. Order från högsta chefen lyder "Lös det omedelbart!" så det var bara att sätta igång. Var klar på jobbet först 21.45 i går kväll. 9,5 timmar senare stämplar man åter igen in efter att där emellan ha bilat de 2.5 timmarna som pendlandet kräver.

Till råga på allt så vägrar sonen sova på natten och lugnar bara ner sig om han får sova i vår säng. Han har troligtvis ett antal tänder på gång för han har lite feber, secklar enormt, skriker och tar sig åt munnen hela tiden. Under natten sover han max en halvtimme i sträck trots att vi ger honom Alvedon. Under ett par av dessa små sovstunder tycker han även att det är en bra idé att lägga sig på tvären i sängen och utdela ett par sparkar i mitt ansikte. Vid halv fyra tiden fick jag nog och lade mig i gästrummet för att få åtminnstone två timmars sömn.

Har varit som ett vandrande lik idag. Höll nyss på att somna i dotterns säng när jag lade henne. Fick verkligen kämpa för att inte somna. Snart skall jag gå och lägga mig. Längtar!

En kompis:

                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0