Årets älgjakt (del 3 av 3)

Interiörbilder från kojan. Vapen och sprit, två av jaktresornas essenser. Inte ihop dock (annat än på bild):



Min kojplats:



Bastuagregatet som förser oss med varmvatten på kvällarna. Jag är inte så mycket för att basta men att kunna gå och lägga sig ren efter en dag i skogen är en fröjd:



Vår enkla boning, kojan:



Bekvämlighetsinrättningen:



Som sista bild lägger jag in utsikten från utedasset:



Det blev ju ingen älg skjuten av av mig personligen under veckan men laget sköt ju fullt och det är ju det som räknas. Många nya minnen och jakthistorier blev det. Det var flera nya personer med i år varav två var damer (som bägge var nybörjare på det här med jakt). En av dem fick till och med skjuta en älg. De bägge damerna stod ganska öppet längs en väg på samma pass och förde en viskande konversation om ditten och datten. De blev helt till sig när det dök upp en älg 100 meter längra bort på vägen och istället för att omedelbart skjuta ringde de till passgrannen och frågade vad de skulle göra... Efter att ha fått det självklara svaret att skjuta så tog Dam1 god tid på sig och ställde rätt ryggsäcken. Dam2 tog av sig yttertröjan och lade den uppe på ryggsäcken. Dam1 tog stöd på ryggsäcken och siktade in sig. Under hela denna tid står den dumma älgen kvar! Hon skjuter då ett perfekt skott och älgen faller. Så kan det gå till. Själv har jag suttit blick still tyst som en mus i timvis utan att ha någon framgång. Till nästa gång kanske man skall prova damerna taktik?

Har haft en jättetrevlig vecka i skogen och ser redan fram emot nästa år!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, bilden på bekvämlighetsinträttningen fick mig att inse ännu en gång att jag hör hemma i betongjungeln, där det finns riktiga bekvämlighetsinrättningar :-)

2008-09-28 @ 20:10:04
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0