Älgjaktsresan är framflyttad...

... ett par dagar. Vi skulle ha åkt iväg på fredag morgon men nu blir det söndag istället. Kompisen är tvungen att jobba och skulle därför egentligen ha satt sig på tåget upp på söndag kväll. Vi andra två beslöt oss idag för att skjuta upp vår avresa så att han kan åka med då det är en roligare resa upp om vi är tre. Dessutom blir det billigare...

Jag tänker dock inte nämna detta på jobbet. Jag sökte och fick ledigt för detta för mer än ett halvår sedan. Tänker istället ta sovmorgon på fredag och ägna denna bonusdag till att packa ordentligt. Faktum är att jag den senaste veckan har varit enormt stressad över mitt "schema" denna vecka. Förrutom heltidsjobb plus två och en halv timmes bilresa varje dag så tillkommer föräldramöte igår, övertidsarbete idag, fackmöte på onsdag kväll, ännu ett föräldramöte på torsdag och så skulle avresan mot Norrland ske klockan fyra på fredag morgon. Jag såg med lite panik framför mig hur jag på torsdag kväll/natt skulle rafsa ihop lite grejor och när jag kom upp, långt ute i skogen, inse att jag glömt både det ena och det andra. Nu blir det mycket behagligare. Klumpen i magen är på väg bort och lugnet lägger sig igen...


Kommentarer
Postat av: carin

Härligt med lite ledigt då :)

Är det bara jakten ni betalar för eller får ni ta del av köttet oxå?

2008-09-10 @ 07:10:52
URL: http://cojjoj.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Vi betalar lite grann men får därför inte så mycket kött heller. Det är förresten ganska bra då det inte är helt lätt att få hem det från Norrland.

2008-09-10 @ 22:09:40
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0