Jetus igen!

Vi var ju i kyrkan på söndagen för att dottern skulle få sin "Bibel för barn". Hon berättade ju för oss veckan innan om "Jetus som är död och som finns på väggen", efter att förskoleklassen hade varit på studiebesök i kyrkan.

Vi är inte direkt religiösa av oss i vår familj och detta var första gången jag var inne i denna kyrka trots att vi bor i den församlingen sedan över tio år tillbaka. Det är en "modern" kyrka i trä från 70-talet som jag tycker är anskrämligt ful. Bägge barnen är döpta men det gjordes i sambons "barndomskyrka" som är mycket finare (jättegammal och i sten).

Eftersom dotter hade varit där på studiebesök bad jag henne visa oss vägen. Väl inne i kyrkan pekade hon på altartavlan och berättade stolt för mig att "Där är Jetus, det är han i kulan". Glorian på Jesus såg faktiskt ut som en slags klot eller hjälm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0