Har suttit på möten...

... med företaget hela dagen idag. En tung dag. Ibland undrar jag varför jag orkar bry om att engagera mig i de fackliga frågorna. Företaget visar noll uppskattning för det man gör. Medlemmarna verkar inte bry sig heller. Den senaste tiden har jag fått lägga mer och mer tid på detta och det börjar gå ut över mitt ordinarie jobb. Jag har under många år gjort ungefär lika mycket övertid som jag lägger facklig tid eftersom ingen gör mitt jobb när jag är borta. Det har då handlat om i runda slängar 10% av min arbetstid. De senaste månaderna har det istället handlat om 25-35%. Övertiden har ökat i nästan motsvarande mängd men jag känner nu att jag inte orkar med detta. Kunderna har inte klagat än men jag känner att det bara är en tidsfråga. Då det vi sysslar med just nu från fackligt håll berör folks anställningar (varsel) kan jag inte heller bara lägga av eller trappa ner. Det finns ingen backup där heller.

Nu har dessutom företaget gett sig på vår ordförande och försöker göra sig av med honom. Så ovanpå allt annat skall man behöva ta hand om det också.

Lägg därtill det förbannade mörkret och regnandet. Det är tungt nu...

                        

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Mm, den grabben ÄR en blivande fängelsekund. Jag VET att det finns hopp för alla och yada yada, men när föräldrarna inte bryr sig- då går det käpprätt åt helvete. När den grabben slaktar någon eller bränner ner ett hus vill jag inte att min son är med, eller ens "bara står bredvid". Vi hotar ganska friskt och har berättat om folk vi träffat på under våra uppväxter, man SÅG tydligt på vissa hur det skulle gå. Och nu är de döda/fängelsekunder eller går på droger och gör småbrott.

2008-10-20 @ 22:23:03
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sanningen

Sill-Britt,

Jo, visst är det så. Det visar sig väldigt tidigt och det är sällan man blir förvånad när man hör hur det har gått för folk. Klassens två Bråkstakar/Skolkare är sedan 15 år tillbaka blandmissbrukare och hänger på torget varje dag...

2008-10-20 @ 22:48:57
URL: http://sanningen.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med! Sen är även "Allting som jag har" jättebra också, den låten är skriven av Marit Bergman! Natti natti!

2008-10-20 @ 23:02:25
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0