Transvestiten i grannskapet...

... har jag inte sett till på ett tag nu men kom att tänka på honom när jag svarade på ett inlägg i en blogg.

Vår lokala transvestit bor några kvarter från mig och är ett skräckexempel hur man bör klä sig, både som man och kvinna.

På kvällar och helger ser man ibland en skum person komma gående. Man reagerar instinktivt till och ser på över hundra meters håll att det är en kille som har "klätt ut sig". Han kan inte gå som en tjej och då menar jag inte att han måste trippa fram på högklackat utan bara att han lufsar fram som den kille han är. Han klär sig dessutom i fel kläder. Ser ut som om han har sin syrras avlagda kläder från tidigt 80-tal, typ kort kjol med leopardmönster ihop med halvhöga vita strumpor med en liten volang på. Kommer ni ihåg brudarna i ZZ-top videon "Legs" (Inget ont om ZZ-top i övrigt...)? Ungefär så om man bara kolla på kläderna... Vem klär si så nu för tiden? Om man kisar kan man kanske ta honom/henne för en glädjeflicka från någon öststat. En hemsk syn med andra ord.

Inte ens som man klär han sig bra. Grova kläder, nästan av arbetartyp, verkar vara hans favoritplagg. Går med en släpande/lufsande stil även här. Har hört att han arbetar som vaktmästare någonstans i staden så grovisstilen kanske passar in där.
 
Tycker synd om honom, vilket liv...

Förresten kolla in "Legs" med ZZ-top så ser ni vad jag menar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0