Får se hur det går med renoveringen...

...framöver då det är en massa andra saker som också pockar på uppmärksamhet. Den närmaste tiden förväntas det att jag skall medverka på aktiviteter såsom:

* Öppet hus i den skola som dottern skall börja i till hösten (förskoleklass). Helt otroligt att hon har blivit så stor redan...

* "Pysselkväll" på dagis då vi föräldrar förväntas skruva och dona med barnens cyklar, sandlådor och gud vet allt. Nej, det är inget kooperativ, det är ett kommunalt dagis. Jag betalar dagisavgifter och skatt. Jag skall inte behöva medverka på sånt här...

* Besikta motorcykel. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att det går bra och att det inte blir jätte dyrt ifall det inte gör det. 

* Flytta åt en av mina närmaste kompisar. Han hyr idag ett hus, i andra änden av staden, av bekanta som är på utlandsuppdrag. Men de kommer snart hem så flyttlasset går nu till en lägenhet inte långt från oss. Kan bli bra. Någon att umgås med lite otvunget någon timme då och då. Han är bra på att dricka öl och spela bowling på Wii. Det är jag med, var för sig, men han fixar kombinationen. Det gör inte jag.  Att han bor närmare kan också förhoppningsvis göra att han får med mig till gymmet ibland då han sedan sin skiljsmässa för ett år sedan har blivit en träningsnarkoman.

* Och sist men inte minst så fyller snart min syster och svåger år med en dags mellanrum. Lite jobbigt med tanke på vad som nyss har hänt. Känns inte som om det är läge för gratulationer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0