Är nu 20200 kronor fattigare...

...men en kamin rikare. Hämtade hem den idag. Körde hem den mycket försiktigt och de bakomvarande bilarna var nog förbannade över att jag saktade in för varje litet gupp i vägen. De kan ju inte veta att jag körde ömtålig last. Täljsten är tydligen väldigt ömtåligt, åtminstonne varnade försäljaren oss för att utsätta den för prövningar.

Fich hjälp av butiksägaren att få på den på släpkärran. Han drog ut den med en palllyftare och sedan tippade vi upp den på kärran så jag reflekterade inte över vikten förrän vi kom hem. Vilken klump! Vi var tre som bar och det var riktigt tungt att få upp den för trappen till huset. Den väger nog hundra kilo fastän vi tog ut allt som gick att ta loss.

Nu är den i varje fall hemma men det dröjer det nog ett tag innan den kommer på plats. Idealet hade varit att hämta den när den strax före den skall monteras men jag var tvungen att hämta den nu eftersom affären skulle tömmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0