En kompis som just kom hem från Shanghai...

...mailade mig och berättade om besöket: "Stan har 22 miljoner invånare och är som ett epelepsianvfall. Man åker taxi överallt, tvärs genom stan för 30 kr men dom kör som idioter. Filkörning är inte att tänka på. Man är livrädd i början men sen vänjer man sig." De verkar ha en trevlig trafikkultur där. Han beskrev även ett nattklubbsbesök: "Att gå på kinesisk nattklubb med ett gäng kineser, dricka sig full på öl med alkoholvolym 1,95 % = 14 literflaskor ( + en stadig whiskey i varje ben ) = Ett konstant springande på toaletten där en man skriker "Hello Friend !!" varje gång och medans man står vid pissoaren passar han på att sticka en klubba i munnen på mig, lägga en våtvarm handduk i nacken och sen massera min rygg. Det är något av det mest aburda jag upplevt!"

Helfestligt! Jag vill åka till Shanghai!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0