Svensexan del 3

Efter att ha ätit middag på en resturang gick vi in på Biker campen och studerade bikers och deras bågar. Måste säga att de är bra stereotypa. Jag kör ju själv motorcykel men jag spökar för den sakens skull inte ut mig. Vårt gäng på tio personer stack nog ut lite genom att inte följa den annars gängse klädnormen med svarta jeans, svart T-tröja med tryck och boots. Hade själv en vit T-tröja med en randig utanpåskjorta till ljusa shorts. Udda var namnet.

Efter att ha lyssnat på provkörning av motorcyklar i testbänk, jo någon hade med sig en mobil sådan, drog vi oss förbi hotellet för att grogga på lite. Allmänna intrycket i gruppen var nämligen lite sömning vid detta laget. Att gå upp tidigt, dricka öl hela dagen (inte jag, jag körde) för att sedan vistas i solen en bra stund var en bra grogrund för trötthet. Sådan trötthet måste antingen bejakas genom at man går och lägger sig eller bekämpas genom att dricka sprit. Det fick bli det senare och alla drog fram det de hade haft med sig. Vi piggnade till betänkligt. Speciellt jag som då inte var så speciellt trött innan...

Under groggandet, som gjordes på gårdsplanen utanför hotellrummet, blev vi utsatta för eldövefall. Tre barn i tioårsåldern tyckte att vår kompis K såg lustig ut i sin utstyrsel och bestämmde sig för att attackera oss. K fick helt enkelt till uppgift att försvara oss. Vi hjälpte honom att ladda om medans han sparang som en galning och jagade ungarna och sköt vilt omkring sig med sina två mindre skräckinjagande vapen. Som vi skrattade. K och barnen levde sig in i det hela med hull och hår. Striderna höll nog på i en kvart och innehöll flera spännande moment så som att ducka bakom en sten, springa allt vad man orkar och att rulla in under en gran. Det hela slutade först när ammunitionen tog slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0