Italienresan, Bad & Camping (del 1 av 3)

Äntligen var vi på plats och kunde välja ut en plats att slå upp vårt tält. Våra kompisar skulle ju ha upp sin husvagn brevid så det tog ett tag innan vi hittade den "perfekta platsen" bland de 3500 tomterna. En positiv sak med att komma dit så pass tidigt som vi gjorde (i slutet av juni) var just detta att man kunde välja plats. De som kom en vecka senare fick ta de få platser som fanns kvar och ytterligare en vecka senare var det fullt och folk köade för att överhuvudtaget komma in. När vi hade fått upp vårt tält togs denna interiörbild med en blekfis i förgrunden:




Vårt tält exteriört:




Efter att ha slagit upp tältet gick vi runt och bekantade oss med närområdet. Detta är vyn mot havet från campingens egen strandpromenad. Stranden är också campingens privata:




På campingen finns två poolområden. Denna fick namnet "Sandpoolen" av ungarna eftersom det logiskt är just det. En gigantisk konstgjord sandstrand med flera pooler i olika nivåer. I förgrunden syns undertecknad med son. De löjliga mössorna är det faktiskt lag på i Italien hur konstigt det än kan låta. I alla offentliga pooler gäller lagen stod det uppspikat på skyltar. Tror att det hela kommer sig av att det blir mindre hårtussar i filter och pumpar för poolägarna snarare än hygieniska omsorg bakom detta. Eftersom alla hade dem så vande man sig dock snart med att dra på sig den löjliga tingesten när man skulle hoppa i. Inför resa hade jag även fått rådet att skippa badshortsen och istället införskaffa "vanliga" badbyxor för att "passa in" bland alla tyskar och holländare. Jag gjorde ett mellanting och köpte på mig ett par Speedos med ben. Dock använde jag dem bara de första dagarna och återgick till mina badshorts då jag aldrig kände mig bekväm med "Speedosarna". Mina röda armar fick jag faktiskt redan i Österrike. Innan vi åkte vidare mot Italien gick vi en promenad på cirka en timme i samhället där campingen låg. Smorde naturligtvis inte in mig och bar en ärmlös t-shirt. Det räckte för att skaffa sig denna fula start-solbränna:




Denna bild är från det andra poolområdet, av ungarna kallat "Svamppoolen" pga den svampliknande tingesten i bakgrunden. Även detta område är stort och består av flera pooler. En av de populärare var en lång oval med strömmande vatten där man kunde glida omkring på flytleksaker. Här sitter jag med mina barn och som synes så är de löjliga mösorna på även här:

Kommentarer
Postat av: Pia

Åhhh...vilka härliga resor. Det ser och låter jättemysigt. Det där är annat mot en charterresa till Bulgarien det. Vad kul att barnen får vara med och uppleva, det blir härliga minnen det.

2008-07-26 @ 06:44:26
URL: http://piakallman.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilket jättetält! Är ju som en ihopfällbar husvagn nästan :-)

2008-07-29 @ 19:59:49
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0