Var i fjällen under helgen...

...med mina arbetskompisar så bloggen har därför fått vila lite.

Inga större skandaler utspelade sig, konstigt nog, trots att tjugofem personer skulle samsas under ett tak och ett massivt alkoholintag. Som vanligt var det väl någon som sade ett och annat man kanske inte skulle ha sagt på jobbet men ingen gjorde, så vitt jag vet, bort sig totalt. Något positivt och roligt avslöjades dock. Efter att en bit in på andra kvällen ha avslöjats med att "bara" dricka vatten erkände en kollega, på direkt fråga, att hon var med barn. Hon hade inte tänkt att berätta än eftersom det fortfarande är ganska tidigt men man kan inte dricka vatten två dagar i rad i ett sådant sällskap som vårt utan att folk börjar undra... 

Visst är det lite lustigt att man är trött när man kommer hem från en semester? Pga snarkande rumskompisar sov jag nog inte mer än tre timmar per natt i tre nätter. Lägg därtill fysisk ansträngning, strålande solsken, den friska luften, after ski, vällagade middagar, nattsudd fram på småtimmarna och ett alkoholintag av modell större...

Kul var det i varje fall. Så kul att man behöver tid att återhämta sig. Det är ju inte som när man var tjugo längre. Som tur är skall jag inte till jobbet än på några dagar då jag fortfarande är pappaledig. Det är tröttande på sitt sätt men jag behöver åtminnstone inte kliva upp strax efter fem på morgonen för att pendla till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0