Mina bandy-favoriter Gripen...

...börjar i kväll kvalet till Elitserien genom att möta BolticGöta på bortaplan. Har tyvärr ingen möjlighet att åka med till Karlstad men skall följa matchen på andra tillgängliga sätt så som nätet, sportradio, forum etc. Nu skall ligisterna i BolticGötas klack få se hur bandy skall spelas och hur man skall göra för att bäst stödja sitt lag. Vår klack Yellow Front (Sveriges snyggaste) kommer naturligtvis att vara på plats för att sjunga och heja på våra hjältar.

Att jag skrev ligister om BolticGötas klack är inte en felskrivning eller en överdrift. Jag drar mig inte för att dra dem alla över samma kam. Så länge de inte tar tag i de idioter som de brukar ha med sig på matcherna anser jag att hela klacken är samma skrot och korn. Det går inte att skylla ifrån sig och säga att "det var inte jag". Skulle vi i vår klack börja få dylika problem kan jag lova att de äldre med glädje tar har hand om de yngre snorvalparna och lär dem lite hyfs innan det hela eskalerar. Att kasta grejor och ta till våld är inget som, i övriga Sverige, förknippas med sporten bandy. I Karlstad däremot verkar det vara helt OK att söka upp motståndarlagets supportrar för att mucka gräl och "sätta sig i respekt". Vår klack slår er på det sätt som det är tänkt, med sång och handklapp på läktaren, vilken dag som helst. Men att ta till nävarna (och tillhyggen) visar bara vilka neandertalare ni är. BolticGöta må vara en förening med långa och stolta traditioner men om man inte skärper upp den "svans" av våldsbenägna supportrar man nu förknippas med så hör de inte hemma i bandyns finrum utan bör krypa tillbaka under den sten på bakgården där de nu befinner sig. Vi skall hjälpa er på traven i kväll...

Forza GBK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0