Idag har jag varit murare...

...och har satt in anslutningsröret för kaminen. Mendans jag var igång och ändå hade blandat bruk så murade jag också igen en ventil samt satte in en ram för en ventil i ett annat hål. På slutet var jag också uppe på vinden och kröp för att mura igen ett gammalt hål där som sotaren klagade på när han var här och inspekterade.

Så här ser det ut nu:


När jag ändå är igång så kan jag visa en annan bild med anknytning. På kräftskivan så fick vi en föraning om hur det kommer att bli med "myseld" i vardagsrummet. Vi satte då in värmeljus i det uppbilade hålet. Blev faktiskt riktigt bra när det fladdrade i lågorna:


Kommentarer
Postat av: Pia

Hihi... ja, det blir nog riktigt mysigt, mysigare än på bilden till och med

2008-09-01 @ 10:00:30
URL: http://piakallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0