Idag har jag rensat ogräs i gatan...

... utanför huset. Mellan den låga muren (under järnstaketet) som går runt tomten och trottoaren så växer det ogräs. Bestämde mig för att ta bort detta idag. och när jag ändå var igång så tog jag det som växer mellan trottoaren och gatan också. Det är egentligen kommunens ansvar att ta hand om detta men på de tio år vi har bott i huset så har de bara hjäpligt sopat upp gruset en gång varje vår och råkar det stå bilar utanför den dagen så skiter de helt enkelt i att sopa. I år var ett sådant år. Nu så här i slutet av sommaren så betyder det att ogräset har fått växa fritt sedan i våras förra året. Det fanns alltså rejält med grus, gamla löv och jord för ogräset att växa i.

När jag började så tänkte jag inte att det skulle ta så lång tid men när jag var klar så hade halva dagen gått. Hade jag bara nöjt mig med det som var utanför muren och skitit i det som var på gatan så hade jag varit klar på under en timme. Jag borde egentligen ha betalt av kommunen för att jag har gjort deras jobb...

Nu är det gjort och snyggt blev det. Nu riskerar jag dessutom inte att få översvämmning i garaget så som det var innan när vattnet inte kunde rinna undan på gatan pga allt ogräs som täppte till brunnen.

Det var ganska gott att få kroppsarbeta lite utomhus men mina kontorsnissehänder har farit rätt så illa. Hade självklart inga handskar på mig (jag skulle ju inte greja så mycket...) och har nu som ett kvitto på utfört arbete några prydliga blådor i händerna.

Kommentarer
Postat av: Malin

Typiskt! Eftersom jag älskar inredning, är ju ikea katalogen årets händelse i den vägen.... rena julklappen mitt i sommaren.. nåja, jag får försöka härda ut! Annars? Allt väl, förutom blåsorna?

2008-08-17 @ 22:54:27
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Jo då, allt går sin lilla gång. Jag har ju jobbat i två veckor nu så vardagen har trängt sig på. I morgon skall dotter till fritids för första gången inför starten i förskoleklassen på onsdag och sambons studier startar nästa vecka så snart är vi inne i "lunken" igen. Men det är ju snart bara 10 månader kvar till nästa midsommar då vi åker till italien igen...

2008-08-17 @ 23:13:05
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0