I går var vi i skogen...

...och grillade korv. Jag kom på idén på förmiddagen och ringde runt lite. Vid femtiden så samlades min egen familj ihop med den familj vi var i Italien med och min syster med barn på ett ställe som jag brukar gå för bi när jag plockar svamp. En grillplats med bänkar ett par hundra meter in i en storskog vid ett litet tjärn. Jag har många gånger tänkt mig att ordna detta men nu blev det äntligen av och det blev jättemysigt faktiskt. Först grejade vi med elden lite, grillade och avslutade med fika. Själv sköljde jag ner korvarna med några burkar öl så trevnaden var extra stor...

Medans vi vuxna fixade med maten så sprang barnen omkring och kastade kottar, jagade varandra och andra saker som barn gör i en skog. Att då och då göra avbrott i leken för att få en korv stucken i handen hade de heller inget emot. De hade jättekul med andra ord.

Jag själv fick lite lätta älgjaktsvibbar. Att elda och grilla ute i skogen är en njutfull del av den årliga jaktveckan i Norrland. Åhh, nu har jag börjat längta. Mindre än två veckor kvar nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0