Aj!

En gammal gumma kom släpande på två svarta sopsäckar, en i var hand. Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp kom utfarande. Detta observerades av en poliskonstapel som hejdade gumman och frågade vad som stod på.

- Tack snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar men tro inte att jag stulit dem. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård när det är match. Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger:

- Hundra kronor, annars klipper jag av den.

Så varje måndag går jag till banken med pengarna.

- Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. Är det hundralappar i den andra svarta säcken också?

- Nej, den ska till tippen........det är ju inte alla som betalar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0